LAZER EPİLASYON DENEYİMLERİM- İŞE YARIYOR MU?

, , 1 comment
Yeniden merhabalar!

Hem kadınların hem erkeklerin sorun yaşadığı vücut tüylerinden kurtulmak için birçok yöntem bulunuyor. Jilet acısız, pratik ama etkisi kısa süreli.  Ağda çok acıtıyor ve etkisi daha uzun. Epilasyon makinesi deseniz o da acıtıyor, kıl dönmesi yapabiliyor... Peki lazer epilasyon? Bazısı hiçbir işe yaramadı diyor, bazısı iyi ki yaptırdım tüy müy kalmadı diyor. Peki işin doğrusu nedir?

Açıkçası şimdi buraya yazacaklarım da işin doğrusu mudur bilemem. Çünkü kendi deneyimlerimi aktaracağım sadece ve herkesin deneyimi farklı olabilir. Yine de lazer epilasyon yaptırmış birinden ilk ağızdan bunu duymak kafanızdaki soru işaretlerini çözmeye yardımcı olur belki.


Nerede Yaptırdım?

Birçok hastane dolaştım fiyat bilgisi için. Mesela çok ünlü bir hastane tüm vücut fiyatımız şudur dedi. Biliyorsunuz ki tüm vücut fiyatları kampanyalı fiyat oluyor. Bir de 8-10 seans tüm vücut için anlaşma yaparsanız daha da indirim alıyorsunuz. Kol, bacak, bikini, koltukaltı bölgelerini ayrı ayrı yaptırdığınızda çok daha yüksek ödüyorsunuz. Neyse, fiyat da uygun olunca randevu gün ve saatini ayarlayalım da başlayalım dedim. Bana, önümüzdeki 7-8 hafta tüm vücut için yer yok çok doluyuz, iyisi mi siz tüm vücut bölgelerini ayrı ayrı yaptırın dediler. Fiyatları da tüm vücut kampanyasından değil, ayrı ayrı ve yüksek fiyattan ödememi bekliyorlar tabi. Beni kazıklamaya çalıştılar kısacası.

En son Medical Park Hastanesi’ne gittim fiyat bilgisi ve randevu uygunluk durumunu öğrenmek için. O kadar dürüst yaklaştılar ki. Hemen randevumu aldım.

Vücudumda Hangi Bölgelere Lazer Epilasyon Yaptırdım?

Biraz önce Medical Park’ın dürüst yaklaşımından bahsettim ama içeriğini açıklamadım. Kol bölgesindeki kıllar, lazer epilasyonla yok olmuyorlarmış çok fazla. Paranız boşa gider dediler. Koltukaltı, bikini ve tüm bacak için de 8 seanslık bir anlaşma yaptık ve diğer hastanelerden çoook daha makul bir fiyat verdiler.

Biliyorsunuz, Prp ve Dermapen tedavilerimi de Medical Park’ta oluyorum. Öncelikle lazer epilasyonla başlamıştım, cildiye bölümüne gide gele bir de hastaneye güven duyduğum için Prp ve Dermapen’e başladım. İyi ki de yaptırmışım, hayatım değişti adeta. (Prp ve Dermapen tedavilerimle ilgili blogumdaki yazıları okuyabilirsiniz.)

İlk gittiğimde benden hormon testi yaptırmamı istediler, istediğim hastanede yaptırabileceğimi söylediler. Ben, ilk seansa gitmeden testleri yaptırdım ve doktor kontrol etti. Problem yok diye onay verince de güzellik uzmanları tarafından lazer epilasyonu maceram başlamış oldu.

Hangi Cihazla Lazer Epilasyon Yaptırdım?

Beyaz tenli ve kahverengi/siyah kıllara sahip biri olduğum için Alexandrite ile yapmayı uygun buldular.

Acıyor Mu?

Alet, atış yapacağı yere soğuk hava üflüyor. Bu da, acımasını biraz da olsa azaltıyor. Bacak ve koltuk altı bölgesinde neredeyse hiç acı hissedilmiyor ancak bikini bölgesi… Bikini bölgesi çok acıyor. (Gözünüzü korkutmak istemezdim ama gerçekler.) Uygulamayı yapan kişiden yavaş ve dura dura atış yapmasını rica ediyorum. O sayede katlanabiliyorum.

Bu arada, lazer epilasyon yaptıran başka arkadaşlarım da var. Onlar farklı güzellik merkezlerinde yaptırdılar. Soğuk üfleme cihazının olmadığını ve bikini bölgesi için buz rica ettiklerini, buzla dondurulup lazer atışının öyle yapıldığını söylediler. Bir de buz lazer var ama onlarınki buz lazer değilmiş. 

Alexandrite makinesinin görselini ekliyorum. Yaptıracağınız yerle anlaşırken, eğer Alexandrite istiyorsanız bu makinenin kullanılıyor olduğundan emin olun derim ben.



Lazer Epilasyon Seansı Öncesi Tüylerimizi Almalı Mıyız ve Nasıl Almalıyız?

Lazer epilasyona tüylerden tamamen kurtulmuş ve tertemiz bir şekilde gitmek gerekiyor. Lazer epilasyon yaptırdığınız süre boyunca tüylerinizi jiletle almanız bekleniyor. Ancak, 1-2 seanstan sonra tüyler çok geç çıkacağı için, gerekli olmadıkça jiletle de almamak gerekiyor. Haftada 2-3 kereye kadar jiletle alınabiliyor, ama ben sadece lazer epilasyon seanslarım öncesi aldım tüylerimi.


Lazer Epilasyon Tüyleri Tamamen Yok Ediyor Mu? İşe Yarıyor Mu?

Tamamen yok etmese de inanılmaz memnun kaldığım bir uygulama oldu. Kılların yüzde 70’i kesin bitti, kalan yüzde 30 da iki-üç ayda anca çıkıyor. Benim için gayet yeterli bir başarı oranı bu.

8-10 seans sonrası lazer epilasyon tedaviniz bitince de yılda iki kere lazer epilasyon yaptırmanız öneriliyor. Ben yaptırmaya devam ediyorum.

Önemli bir uyarıda bulunmak istiyorum. Hamilelik gibi hormon dengenizin tamamen bozulduğu bir dönem yaşarsanız, tüylerinizin geri dönme riski oluyormuş. Yakın zamanda hamile kalmayı düşünen varsa, doğumdan sonra lazer epilasyona başlamalarını tavsiye ederim.

İşlem Ne Kadar Sürüyor?

İşin bence ilginç kısmı da burası, tüm bacak-koltuk altı-bikini toplamda yarım saatte bitiyor. Yarım saatte bittiğini görünce, ilk hastanenin tüm vücuda zaman ayıramayız tavrına daha da şaşırdım. Tüm seanslar aynı uzunlukta sürdü, 25-30dk. arası. Daha uzun sürmüyor.

Erkekler de Lazer Epilasyon Yaptırabiliyor Mu?

Evet, yaptırabiliyorlar. Ancak bel üstü çalışılıyor sadece. Sırt, göğüs, kol gibi alanlarda ihtiyacı olan varsa yaptırabilir. Kadınlara göre daha çok kıla sahip olunması sebebiyle, erkeklerin lazer epilasyon ücreti farklı oluyor, bilginize.

Umuyorum ki aklınızdaki birçok soruyu yanıtlayabilmişimdir. Aklınıza takılan bir şey olursa lütfen yorum bırakmayı unutmayın.


Hoşçakalın.

1 yorum: