SİVİLCELERİM GEÇTİ! BENZAMYCIN KREM İNCELEMESİ

, , No Comments
Merhabalar herkese!

Cildinizde çıkan akneler ufak tefek müdahalelerle, düzenli temizlikle ve kozmetik& derma kozmetik ürünlerle geçmiyorsa ve daha da kötüsü, şiddetlenerek artıyorlarsa cilt doktoruna gitmeniz gerekir. Türkiye’nin neresinde olursanız olun, doktorlar, siz onlara akne tedavisi için gittiğinizde, çok bilindik 4-5 merhemi kullandırır. Ecza dolabımı görseniz, o kadar çok çeşit merhem var ki… Dermapen ve Prp tedavimden önce(Tedavi ile ilgili yazılar blogumda mevcut, ilgilenirseniz bakabilirsiniz.) bir yılda dört farklı cilt doktoru değiştirmişliğim bile vardır. Çok çekmiş biri olarak bu yazımda sizlere, akne ve cilt tedavisi için yazılan merhem ve ilaçlardan ilki olan Benzamycin’i anlatacağım.

İlaç ve merhem türü ürünleri burada yazarken çekiniyorum aslında, o sebeple lütfen bunların sadece benim deneyim ve fikirlerim olduğunu unutmayın. Söylediklerim herkeste aynı şekilde gerçekleşecek diye bir durum yok. Uyarımı yaptıktan sonra izninizle anlatmaya başlıyorum.

Benzamycin’le tanışmam ne yazık ki çok geç oldu. Yukarıda yazmıştım ya, dört doktor gezdim bir yılda diye, hiçbiri bana Benzamycin yazmadı. Doktorlardan bir tanesine arkadaşımla gitmiştik. Ona ilk yazdıkları Benzamycin oldu ve cildinde benimki kadar sivilce de yoktu. Ben bu süreçte bana Benzamycin yazılmadığı için, doktorların söylediği merhemlerle şansımı deniyordum. Ama işler daha da kötüye gidiyordu. Daha hafif ürünler kullanmak durumunda kaldığım için, bu ürnler cilt sorunlarımla savaşamıyorlardı.

Ben de beşinci bir doktora gitmeye karar verdim…

Memorial Hastanesi’nden randevu aldım ve doktorum Benzamycin yazdı sonunda. Aslında sorun şu, ben 2011 senesinde Roaccutane tedavisi gördüm. Roaccutane tedavisi sonrası sivilceler tekrar ettiyse, tek tedavi yöntemi Roaccutane’mış. Ancak Roaccutane bende çok kötü yan etkiler yapmıştı. O sebeple doktorların hepsinin Roaccutane yazma girişimini, durumumu anlatarak engellemiş oldum. O sebeple doktorları da suçlayamıyorum aslında. Talihsizlik oldu benimki.


Benzamycin Krem Nasıl Hazırlanıyor? Evde Hazırlayabilir Miyim?

Beşinci doktorumun bana Benzamycin yazmasıyla eczaneye gittim ve ürünü satın aldım. Bir kutu içinde üç farklı ambalajda ürün var ve hepsinin birbirine karıştırılması gerekiyor. Ancak karıştırma işlemi biraz incelik istiyor. Eczanede satın alırken, eğer hemen eve gidecekseniz eczacıdan karıştırmasını rica edebilirsiniz. Hemen eve giderseniz diyorum, çünkü ürünler bir kere karıştırıldı mı, buzdolabında saklanması ve üç ay içinde tüketilmesi gerekiyor. Üç ay içinde ürün bitmezse de çöpe atıp yeni bir Benzamycin satın almanız gerekiyor.

Eğer evde kendiniz karıştırmak istiyorsanız da o kadar da zor değil, korkmayın. Öncelikle toz ürünün üstüne şeffaf renkteki alkolü döküyorsunuz ve homojen bir şekilde karışana kadar çalkalıyorsunuz. Sonra bu karışımı Benzamycin yazan en büyük boy ambalajdaki ürünün üstüne döküp, tamamının iyice karışmasını sağlıyorsunuz. Bu kadar!

Benzamycin Akne Tedavisinde İşe Yarıyor Mu?

Benzamycin’in üstüne piyasada daha iyi bir merhem, vb. ürün tanımıyorum. ÇOK NET! Sivilce söndürmekte ve cilt tedavisinde bir numara. Ayrıca sanırım cilt rengini de açıyor, benim lekelerime iyi geldi. Böyle bir vaadi var mı bilmiyorum ancak benim cilt lekelerimde de fark yarattı.

Benzamycin’i Ne Zaman Kullanabiliriz?

Benzamycin cildi inanılmaz kurutuyor. O sebeple ilk bir hafta her gün kullanılıp daha sonra iki günde bir, üç günde bir, haftada bir… şeklinde azaltılarak kullanılabilir diye düşünüyorum. Doktorumun tavsiyesi, uzun bir süre her gün kullanmam yönündeydi. Ancak benim cildim hassas, bunu kaldırmayacağını anlayınca kendime göre bir sistem geliştirdim. Siz de kendi cildinizi en iyi tanıyan kişisiniz. Kendi cildinizin doktoru olarak bu tarz ayarlamalar yapabilirsiniz.

Ben şuanda sadece gerektiğinde kullanıyorum. Belki ayda bir kere, pms dönemlerimde, belki 45 günde bir… Ama asla buzdolabından eksik etmiyorum.

Daha önce vücut sivilceleri ile ilgili bir blog yazısı da yazmıştım. Orada verdiğim öneriler dışında, vücudunuzda sivilce çıkan yerlere Benzamycin de sürebilirsiniz mesela. Tamamen size kalmış.

Cildime Benzamycin uygulaması yaptığım zamanlarda, yüzümün her yerine Benzamycin sürmüyorum. Alnımda, burnumda ve çenemde sivilce çıkmadığı için sadece yanaklara uygulama yapıyorum. Yanaklarda da gülme çizgilerime denk getirmiyorum. Sadece sorunlu bölgelere uygulama yapıyorum.

Benzamycin’le ilgili çok önemli bir püf noktası var. Gündüz dışarı çıkıyorsanız cildinize asla sürmemeniz gerekiyor. Gece sürüp uyuyabilirsiniz. Ertesi sabah yıkayıp tamamen cildinizden çıktığından emin olduktan sonra dışarı çıkmaya özen gösteriniz.

Benzamycin kutusunun içinden bir de spatula çıkıyor. Ben o spatulayı ilk karışımı yaparken kullanıyorum, sonra da temizlemeye üşeniyorum ve çöpe atıyorum. Çöpe atmamın diğer bir sebebi de, spatulayı temiz olduğundan emin olacağım bir şekilde saklayabileceğimden emin olmamam.

Benim uygulama yöntemim şöyle:
  • Elimle Uygularsam
Benzamycin’in içine elimi sokmadan ellerimi yıkıyorum ve Benzamycin’i sürdükten sonra hemen bir daha ellerimi yıkıyorum.


  • Kulak Çubuğu Kullanırsam
Benzamycin’in içine kulak çubuğunun bir tarafını batırıp onunla yüzüme sürüyorum. Kulak çubuğunun temiz tarafıyla da yüzümdeki Benzamycin’i yayıyorum.

Elle uygulama yapıyorsanız, bu ikili yıkama yöntemi çok önemli. Özellikle ikinci kez yıkamazsanız ve gözünüze temas ederse, gözünüze zarar verebilir. Dikkatli olmakta yarar var.

Benim Benzamycin’le ilgili söyleceklerim bu kadardı. Aklınıza takılan bir şey olursa yorum yazmayı unutmayın!


Sevgiler.

0 yorum:

Yorum Gönder