BİOTİN SAÇ UZAMASINI HIZLANDIRIYOR MU? TÜYLENME SORUNU

, , No Comments
Herkese merhabalar!

Bu yazımda sizlere, yazıp yazmama konusunda tereddütte kaldığım ve sonunda yazmaya karar verdiğim Biotin ile ilgili deneyimlerimi anlatacağım.


Biotin’le işyerimdeki bir arkadaşım sayesinde tanıştım. Öğle aramızda yemekten dönerken ilacının bitmiş olması sebebiyle eczaneye uğramamızı istedi. Biotin'i daha önce duymamıştım ve ne işe yaradığını sordum. Saç ve tırnakları uzattığını,saçı gürleştirdiğini ve kalınlaştırdığını ve  cilde iyi geldiğini söyledi. Ertesi gün dayanamadım, gittim ben de satın aldım. Solgar’ın 5000mcg olanını aldım ve kullanmaya başladım. O sırada da ciddi bir yoğunluğum vardı, kendimin çok da farkında değildim. 2-3 ay bu şekilde düzenli kullanmayı sürdürdüm ama kendimdeki değişiklikleri gözlemlemeye fırsatım olmamıştı.

Birgün aynaya baktığımda yüzümün ciddi manada kıllandığını fark ettim. Moralim çok bozuldu ve Biotin’i anında bıraktım. Allahtan sırtımda göbeğimde filan kıllanma olmamıştı. Beyaz tenli ve sarı tüylü biriyim. Yüzümdeki tüyler beyaza yakın sarılıkta olsalar da çok uzunlar. Herkesin sahip olduğu şeftali tüyü gibi değil yani. Kalınlaşmadılar en azından. Ben bu olayı 2-3 sene önce yaşadım ve o zamandan beri bu tüylenme sorunuyla yaşıyorum.

İnternette gördüğümüz jiletle yüz tüylerini almaya filan ASSSSLAA inanmıyorum. 1-2 tane tüyümü cımbızla almıştım ve simsiyah çıktılar. Jiletle alsaydım başıma neler gelirdi tahmin bile etmek istemiyorum.

Size şunu da söyleyeyim, o Biotin kullanan arkadaşım hala düzenli Biotin kullanıyor ve yüzünde asla tüylenme yok. Benim tüylerim buna yatkınmış demek ki. Yani bu tarz şeyler kişiden kişiye değişiyor. Yine de internette tüylenme yaşayan kişilerden çok ‘’Kesinlikle tüylenme yapmıyor.’’ Diyen olduğu için, sizin tüyleriniz de benim gibi yatkınsa, başınıza böyle bir şey gelebileceğini bilin diye yazıyorum bu yazıyı.

Saçlarımın uzamasına gelirsek.

Benim saçlarım hep uzundur zaten ama o dönem arkası arkasına işlem yaptırdığım için ve bir değişiklik istediğim için biraz kısa kestirmiştim. Sonu hüsran, pişmanlık tabi… Saçlarımın uzamasına tabi ki yardımı oldu ama başka yöntemler kullanarak da saçlarımın uzamasını hızlandırıp yüzümde tüylenme olmadan bu işi halledebilirdim sanırım.

Bu tarz saç uzatma ilaç ve ürünlerini çok çekinerek ve dikkatli kullanıyorum artık.

Size tavsiyem, belki başlangıçta 1000mcg'lık kullanabilirsiniz ve kendinizi gün gün gözlemleyerek kullanıma devam edersiniz. Tüylenme gibi bir problem başlarsa eğer, anında kullanımını durdurursunuz.

Siz de benim gibi Avrupa Yakası’nı seviyor musunuz bilmiyorum ama Biotin’in benim gözümdeki etkisi Sacit’in saç çıkması için kullandığı ilaçla aynıdır.

Son bir şey. Lütfen daha ucuz diye bilinmedik bir marka tercih etmeyin. Çünkü işe yaramama ihtimali en iyi ihtimaldir. Sağlığınıza ne gibi zararlar verebileceğini bilemiyoruz bile.

Umarım yazım yararlı olmuştur.


Okuduğunuz için teşekkür ederim.

0 yorum:

Yorum Gönder