EN SEVDİĞİM 5 YABANCI YOUTUBE KANALI

, , No Comments
''İngilizce'yi Nasıl Öğrendim?'' yazımda, yabancı Youtube kanallarını izlemenin İngilizcenizi geliştirmede faydalı olacağından bahsetmiştim. Bu yazımda, size severek takip ettiğim 5 yabancı Youtube kanalı önereceğim.


NEGIN MIRSALEHI

Kanal Linki: https://www.youtube.com/channel/UCec6MLamEsKx8W1U8p0LgQg

Sanıyorum ki, Türkçe ya da yabancı olması fark etmeksizin en sevdiğim kanala sahip kişidir. Instagram fenomeni ve moda bloggerı olan Negin, Youtube’ta vlog çekmeye yaklaşık 1-1.5sene önce başladı ve çok başarılı vloglar yayınladı. İnanılmaz eğlenceli anlatım tarzı, sevgilisi, köpeği ve ailesi ile ilişkisi çok hoş. işi sebebiyle dünyanın her yerine gidip oradan çektiği videolarını izlerken, zamanın nasıl geçtiğini asla anlamıyorum. 

Kendisinin ana dili İngilizce değil, Hollandaca. Bu sebeple, her bir kelimenin farklı eşanlamlısını kullanmak yerine kelime seçimlerinin daha kısır ve kısıtlı olması, size onu önermem için ayrıca bir etken oldu. Ana dilinin İngilizce olmaması gözünüzü korkutmasın çünkü çok akıcı ve anlaşılır bir şekilde İngilizce konuşuyor.

CAMILA COELHO

Kanal Linki: https://www.youtube.com/user/MakeUpByCamila2

Camila da Negin gibi aslında, ana dili İngilizce değil Portekizce. Kendisi Brezilyalı ama yıllardır Amerika’da yaşıyor. Camila’nın iki Youtube kanalı var. Ana Youtube kanalı Portekizce, ben size Camila’nın 2. Youtube kanalı olan İngilizce kanalını öneriyorum. (MakeUpByCamila2) Son zamanlarda yayınladığı videolarında bunu yapmaya ara vermiş olsa da, eski videolarına bakarsanız, her videosunda bir de Portekizce kelime öğretiyor ve videolarının o kısımlarını çok seviyorum.

Camila’nın kanalının makyaj içerikli bir kanal olduğunu da baştan belirtmek istiyorum. Negin gibi bir moda bloggerı olmasına rağmen Youtube’da vlog yerine makyaj videosu çekmeyi tercih eden Camila, bu konuda çok da başarılı.

Negin’le Camila aynı işi yaptıkları için arkadaşlar ve Negin’in her 2 vlogundan birinden mutlaka Camila da vardır. Sizde de var mı o bilmiyorum ama farklı yerlerden tanıdığım kişilere başka videolarda denk gelince mutlu oluyorum. Sıcak geliyor. Bu sebeple birbiriyle arkadaş kanalları takıp etmeyi seviyorum.

CARLI BYBEL

Kanal Linki: https://www.youtube.com/user/CarliBel55

Carli, Negin ve Camila’dan oldukça farklı geliyor bana. Amerikalı bir kere. Ana dili İngilizce. Ülke ülke gezmekten öte evinde kedileriyle mutlu bir kız imajı yaratıyor bende. (Birsürü başka ülkelerde vlogu var, görünce şaşırmayın.) Kim Kardashian akımına kapılmış bir görünüşü var. Makyaj videoları çekiyor ve yaptığı makyajlar günlük değil, çok abartılı. Ama ona yaptığı makyajlar çok yakışıyor. İzlemek bile keyif veriyor.

Ben Carli’nin makyajdan çok kişiliğini seviyorum. Kazandığı parayı bağışlıyor ve fakir ülkelerde okul binaları yaptırıyor. Gerçekten ilk bakışta sadece dış görüntüsüne önem veren biri sanabilirsiniz ama çok yönlü biri.

Sanıyorum makyaj dünyasında ürünlerini hayvanlar üzerinde test eden hiçbir marka kullanmayan tek Youtuber. Bu sebeple Mac, Nars vb markalardan çok, genelde ülkemizde olmayan markaları kullanması biz izleyenler adına olumsuz bir durum olsa da, ben bu duruşu için bile takdir ediyor ve takip ediyorum. İngilizce konuşma şekli çok anlaşılır, kolayca anlayabileceğinizi düşünüyorum.

Her videosunun başlangıcında mutlaka ilham verici bir söz yazar, Carli sırf o yazılar için bile izlenir.

ELENNA PECHERLE

Kanal Linki: https://www.youtube.com/user/ellepearls

Genelde makyaj kanalı denilince akla gelmeyen isimler önerdim sizlere. Elenna da onlardan biri. Muhtemelen hiçbiriniz adını duymadınız. Ama ben 10.000 abonesi olduğu zamandan beri takipteyim. Yağlı ciltli olan, zamanında ciddi cilt problemleri yaşamış nadir makyaj Youtuberlarından. Hatta ağlayarak akne geçmişini anlattığı videoda ben de benzer aşamalardan geçtiğim için gözlerim dolarak izlemiştim. İzlemek için:


Elenna Kanadalı ama İrlandalı biri ile evlendiği için İrlanda’da yaşıyor. Amerikan aksanıyla konuşuyor ama son videolarında aksanı çok hafif bozulmaya başladı sanırım. 1-2 sene içinde İngiliz aksanına dönebilir.

Genelde aynı makyajları yapıyor bence ve ama çok güzel bir kız ve kendini izlettiriyor. Şuanda 9 aylık hamile. Makyaj dışında vlog da yayınlıyor ve her Christmas döneminde Vlogmas yayınlıyor. (Yani her gün bir vlog.) Vloglarını inanılmaz sıcak buluyorum, insanın İrlanda’ya gidesi geliyor. Hiç adını duymadıysanız bir bakmanızı tavsiye ederim.

CHLOE MORELLO

Kanal Linki: https://www.youtube.com/user/ChloeMorello

Aslında Chloe’den daha çok Casey Neistat’ı ilk 5’ime dahil etmek istiyordum ama ismini verdiğim ilk 4 kişinin kulvarı ile Casey’inki çok farklı olduğu için Chloe’den bahsetmeye karar verdim. (Yine de Casey’e de bir bakın derim.)

Chloe de makyaj Youtuber’ı. Avustralyalı. (Fark ettiyseniz farklı farklı aksanlar ve İngilizce konuşan farklı ülkelerden kişileri öneriyorum.) Aksanı müthiş. İnanılmaz bir mizah anlayışı var. Kendisiyle dalga geçebilen biri. Gerçekten mutlaka en az 1 videosunu izlemeniz lazım. Ayrıca biz Müslümanların dini bayramları zamanında buna yönelik makyajlar da yayınlamış ve tabuları kırmıştır. İzlemek için:


Umarım bu kanallardan en az birini çok seversiniz ve bu yazım yararlı olur.


Okuduğunuz için teşekkür ederim.

0 yorum:

Yorum Gönder