YÜZ TÜYLERİ ALINMALI MI? YÜZ TÜYLERİ ALMA YÖNTEMLERİ

, , No Comments
Merhabalar!

Son senelerde yüz tüylerini almak sıkça yazılıp çizilmeye başlandı. Bir grup kişi yüz tüylerini almanın çok güzel olduğunu ve makyajın daha güzel görünmesini sağladığını iddia ederken diğer grup tüylerin renginin koyulaştığından ve tüylerin kalınlaştığından bahsedip tüylerin alınmamasıyla ilgili uyarılarda bulundu. Ben de bugün bu konuyla ilgili fikir ve deneyimlerimi sizinle paylaşacağım.

Öncelikle yüz tüyünden kastımız ne? Mesela kaşlar alınabilecek bir bölge, eğer kişi istiyorsa tabi. Bıyık yine alınabilir tüyler arasında diye düşünüyorum ve bunların alınma yöntemlerine de değinmek istiyorum. Senelerdir kaşlarımı kendim alıyorum, hayatımda 2 ya da 3 kez profesyonel birisine aldırmışımdır muhtemelen. O sebeple kaşlarımı almaya çok alışkınım. Yıllardır sadece ve sadece cımbızla aldım kaşlarımı. Ağdanın yüze hiçbir şekilde değmemesi gerektiğine inanıyorum. Kaşların arasındaki bölgeye de ağda yapmıyorum o sebeple. İple alınabilir, ama onu da ben beceremiyorum ve ihtiyaç da duymuyorum. Cımbız yetiyor. Cımbızın kaliteli bir cımbız olması ŞART! Tüyleri kökünden almak yerine kırması, tüylerin kalınlaşmasına sebep olacaktır. Uzayan kaş kıllarımı manikür makasıyla kesiyorum, ama bu işlemi sürekli yapmaya başladıktan sonra kaş kıllarımda kalınlaşma gördüm. Son zamanlarda uzayan kaş kıllarımı kesmek yerine, çok uzamış tek tük kılları cımbızla alıyorum. Herkesin hormon durumu farklı tabi, bende kalınlaşma olurken sizde olmayabilir. Ya da benim kaşım küsmüyorken, siz kaşınızı aldığınızda bir daha o bölgede kaşınız çıkmayabilir (küsebilir). Bunlar hep olasılık, ben kendi deneyimlerimi aktarıyorum her zamanki gibi.

Gelelim bıyıklara.

Bıyıklarda da ağda kullanımını asla tercih etmiyorum. Bıyık bölgesinde ya da genel olarak yüzde ağda kullanmanın ne gibi zararları olabilir?

  • Ağda cildi çekiştirdiği için, zamanla sarkmalara sebep olabilir.
  • Özellikle yaz aylarında güneşin etkisi yoğunken, yüzde ağda yapılan bölge lekelenebilir.
  • Ağda yapılan bölgenin rengi kararabilir. (Koltukaltı vb. yerler de ağda sebebiyle kararıyorken yüz gibi hassas bir yer nasıl kararmasın değil mi ama?)
  • Cilt reaksiyon verebilir, sivilcelenmeye neden olabilir.
Ağdadan uzak durmak için aklıma ilk gelen sebepler bunlar ki bence yeterince sebep saydım.
Ben bıyıklarımı kuaförde ve iple aldırıyorum senelerdir ve çok memnunum.

Eveet, kaş bıyık muhabbetini geçiyorum ve asıl mevzulara giriyorum. Çene (eyvah eyvah), yanaklar (eyvaaaah eyvaaah).. Bu bölgelere SAKIN DOKUNMAYIN, HERHANGİ BİR EPİLASYON YAPMAYIN! 

Hormonal dengesi bozuk bir insan olarak yüzümde muhtemelen siz okurların sahip olduğundan daha çok şeftali tüyüne sahibim. Tek tük aldığım çenemdeki ve yanağımdaki kıllar, tekrar çıktıklarında kapkalın ve simsiyah çıkıyorlar. Siyah birer diken gibi. Sürekli o 3-5 tüyü takip edip, çıktıkları an almak zorunda kalıyorum. Ama sanıyorum ki, eninde sonunda sadece o kıllar için iğneli epilasyon vb. bir yönteme başvurmak zorunda kalacağım.

Bunu bir de tüm yüzüme yapmış olsaydım şu an yüzüm bir erkekten daha farklı olmayacaktı. Bunu rahatlıkla öngörebiliyorum. Yanaklarına sürekli ağda yaptıran bir arkadaşımın ağdadan sonraki gün tamamen sivilcelenmiş yüzünü ve insan içine çıkarken çekincemede kaldığı hallerini ve bana ısrarla ''Yüz tüylerini asla alma!'' demesini size de söylemek istiyorum.

Ağda yapmayalım ama usturayla alınca bir şey olmuyormuş yeeeaaa! de-me-yin. Daha da fena. Gerçekten çok ciddi yardım gerekiyorsa, lütfen doktor kontrolünde iğneli/lazer epilasyon yaptırın. Eğer durumunuz o kadar kötü değilse ve sadece koyu renk tüylerden rahatsızsanız, renk açıcı krem kullanın. Ama yüz tüylerinizi almayın!

Hepimizin şeftali tüyleri var, onlarla barışık yaşamalıyız.

Sevgiler!








0 yorum:

Yorum Gönder