KIZIL SAÇIN ZORLUKLARI- SAÇINIZI KIZILA BOYATMADAN ÖNCE BU YAZIYI MUTLAKA OKUYUN!

, , 2 comments
Herkese merhabalar!

Doğuştan kızıllara ne kadar gıpta ediyorum bir bilseniz! Birazdan bahsedeceğim bu zorlukların hiçbirini yaşamadan kızıl saçın muhteşem güzelliğini doya doya yaşıyorlar. Renkli gözlü beyaz tenli kızların çok tercih ettiği kızıl saç, gerçekten dikkat çekici ve güzel bir renk. Ben bile tüm zorluklarını adım gibi bilsem de, arada gaza gelip boyatsam mı diyorum. Ama yoo dostum yoo!



Şimdi size önce kızıl saç geçmişimden bahsedeyim. Sanırım yaklaşık 5-6 sene aralıksız olarak saçımı kızıla boyadım. Gerek en lüks kuaförlerde, gerek orta sınıf kuaförlerde gerek evde bu kızıl saç boyama deneyimini yaşadım. Son 2-3 senedir de bu sevdadan vazgeçip doğal saçıma balyajla işi götürmeye çalışıyorum. Peki bu sevdadan(evet sevda) neden vazgeçtim?


  • En fazla 3 hafta sonra dibiniz geliyor, 3 haftada bir kuaföre gitmek gerekiyor. (Evde boyuyorsanız da boya yapmanız gerekiyor.) Amaaan dibi çıktıysa bir tek dibini boyarım diyemiyorsunuz çünkü rengi 3 hafta içinde akmış oluyor.
  • Evet renk 3 hafta içinde akmış oluyor. Bu akan boyayı bornozunuzda, havlunuzda ve beyaz tshirtlerinizde bulabilirsiniz. Duşa girdiğinizde ortalık kan gölü olmuş gibi de oluyor tabi ama geri kalanlar bornoz ve havlularda.
  • Her 3 haftada bir saç boyamak/boyatmak için belli bir bütçe ayırmak gerekiyor
  • Her 3 haftada bir saç boyamak/boyatmak için zaman ayırmak gerekiyor.
  • Kimyasallar konusunda ne kadar hassas ya da bilinçlisiniz bilmiyorum ancak bu da çok önemli bir madde ki o da 3 haftada bir kafa derinizde saç boyası adındaki kimyasalla 1 saate yakın durmanız gerekecek. Kafanızın cayır cayır yandığı dakikalar her 3 haftada bir tekrarlanacak.
  • Saçınız az da olsa yıpranacak. Sarı saç için açıcıyla açmak gibi bir zarar vermiyor saça ama sonuçta bir kimyasal. Bu arada benim kızıla boyatmak için gittiğim kuaförlerin tamamı saçımın rengini önce tamamen açtı açıcıyla, sonra kızıla boyadı. Ama her 3 haftada bir bu renk açma durumu olmuyor, sadece ilk seferde.
  • Diyelim ki saçınızı kızıla boyadınız ve beğenmediniz. Ya da bir süre sonra sıkıldınız. Şimdi de sarışın olayım deme şansınız yok! Saçınızı bir kere kızıla boyadınız mı bin kere de rengi akıtsalar, kızıl tamamen gitmiyor. Kalçasına kadar uzun saçları olan bir insanım, kızıl saçtan arınmak kaç senemi aldı ahh ah. Şu an daha önce kızıl boya değmiş saçım çok az kaldı çok şükür. Şimdi bir daha saçımı kızıla boyatsam, balyaja dönmem 3 sene. ''Şimdi banaaa kaybolaan yıllarımııı verseleer??'' 
  • ''Boyanın kimyasal olduğundan o kadar bahsettin ama doğalları da var şekerim'' dediğinizi biliyorum. Hiç fark etmez, benim kafa derim o doğal dedikleri boyayla da cayır cayır yanıyo valla. En fazla ne kadar doğal olabilir bir boya? İddia ettikleri kadar doğal olmadığı kesin! Kınası yaparsanız o başka tabii :)
Bu kadar olumsuz şey saydım saydım ama Ahmet Cobain ''Gel de sana Desert Red'' yapalım dese uçarak giderim, o kadar seviyorum kızıl saç rengini.

Ben uğraşırım, param, vaktim ve sağlam bir saç derim var diyorsanız buyrun boyatın. Sonra sen bize söylememiştin ama demeyin:)

Sevgiler!









2 yorum:

  1. Merhabalar,

    Söz konusu kızıl renk olunca en canlı en güzel renk veren boyayı bulmak için sıkı araştırma yapmak gerekiyor. Kullandığım boyalar ve kızıl saç deneyimimle ilgili izniniz olursa ben de sizinle yorumlarımı paylaşmak isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/disi-sizi-ici-beni-yakar-acisiyla-tatlisiyla-kizil-sac-yolculugum/

    Çok sevgiler ve selamlar 💜

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,

    Kızıl saç ile ilgili deneyimlerimi paylaştığım bloğumu ziyaret ederseniz çok mutlu olurum. ♥ En son Akos markasının 7.52 çilek kızılını kullandım ve sonuçtan çok memnun kaldım. http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/urun-inceleme-akos-7-52-cilek-kizili-sac-boyasi/ Bu linke tıklayıp okuyabilirsiniz. Çok sevgiler. ♥

    YanıtlaSil