DEĞİŞİK BİR DİZİ DENEYİMİNE HAZIR MISINIZ? SKAM DİZİ İNCELEMESİ

, , No Comments
Herkese merhaba!

Size son 2 haftadır izlediğim ve kafamı açan bir diziden bahsetmek istiyorum. Dizi ve film senaryoları ile ilgili oturup uzun uzadıya düşünmemiş olsam da, bu dizinin yayınlanış tekniği bunu neden daha önce düşünmedim düşüncesi uyandırdı bende. Skam, gelecekte örneklerini bolca göreceğimizi düşündüğüm çok modern bir fikirle karşımıza çıkıyor. Adeta dizi tarihinde çağ atlatan bir buluş.

Fark ettiyseniz dizinin konusundan hiiiç bahsetmedim. Skam ne demek? Hangi dilde? Hangi ülkenin dizisi? Durun durun, bunlara geleceğiz ama işin ilginç kısmı bunlar değil.


Her dizinin farklı zaman dilimlerinde çekilmiş bölümleri olur. Mesela akşam restoranda yemek yeme sahnesi vardır. Bir sonraki sahne, ertesi sabah iş yerindedir gibi. Peki biz bu sahneleri gerçekten restoranda yemek yedikleri dakikada izlesek… Ve ertesi sabah işyerindeki sahneyi de ertesi sabah tam da dizideki saatte izlesek…

Dizinin gerçekçiliğini arttırmak adına, dizi gerçek zamanlı olarak, yayınlandığı kanalın websitesinde izlenmeye açılıyor. Akşamki sahne 3 dakika sürüyorsa, 3 dakikalık klip tam o yemek saatinde websitesinde yayınlanıyor. Bir haftanın sonunda da dizinin gerçek zamanlı yayınlanmış klipleri birleştirilip, alıştığımız dizi formatında ulusal kanalda yayınlanıyor.

Dizideki karakterlerin kendi sosyal medya hesapları var ve isterseniz takip edebiliyorsunuz. Dizinin yayınlandığı süre boyunca hesaplar aktif kullanılmış ve dizi karakterinin zevkine göre hesaplar takibe alınmış.

Birkaç Instagram hesabını buraya bırakıyorum.
https://www.instagram.com/evamohn2/
https://www.instagram.com/loglady99/

Dizinin İMDB puanı 8.8. Oldukça yüksek bir puan.
http://www.imdb.com/title/tt5288312/

Gelelim diğer konulara. Dizi Norveç dizi, dolayısıyla Norveç’te geçiyor ve Norveççe konuşuyorlar. Türkçe altyazısına ulaşmak zor olmasa da, kulağa ilk başta değişik geldiğini söyleyebilirim.


Dizi bir gençlik dizisi, 16 yaşındaki liseli gençlerin arkadaşlıklarını anlatıyor. Açıkçası dizinin konusu beni çok heyecanlandırmadı. Ama dizi bölümleri gerçekten çok kısa. (16dk civarında) Sırf meraktan bile 2-3 bölüm izlenebilir.

Dizinin konusu açısından izlemesi çok keyifli değil ve diziyi öneriyorum diyemem. Sadece çekim ve yayınlanış şekli olarak bence ileride çok göreceğimiz bu sistemin öncüsü olması adına gerçekten önemli bir yapıt.

Bu arada hayatımda hiç Norveç dizisi izlememiştim. Diline belli bir zamandan sonra alışıyorsunuz. Bu İngilizcedeki şu kelimeye benziyor diyorsunuz. Ya da çok tekrar eden kelimeleri öğrenebiliyorsunuz. Ben en çok ‘’ama’’ kelimesine dikkat etmişim ki onun Norveççesini öğrenmiştim.(Norveççesi ''men'') 

Dizinin ismi yani Skam, ingilizcedeki ''Shame'' kelimesi gibi utanma anlamına geliyor ama diziyle pek bağlantılı bir isim gibi gelmedi bana. (Norveççe'de İngilizceye benzer kelimeler olduğunu söylemiştim.)

Ayrıca Norveç kültürüne dair de bir fikir edinebiliyorsunuz. Mesela dizide evlere ayakkabı çıkararak giriyorlar. Ama ayakkabı markasından reklam almışlarsa o sebeple de gözümüze sokmuş olabilirler, bilemiyorum tabi. Çünkü dizide reklam işini biraz fark ettirerek yapıyorlar bizdeki Fi-Çi Dizisi gibi. Eğer reklam almadıkları bir marka görünüyorsa da buğuluyorlar görüntüyü. Amerikan yapımlarda asla görmediğimiz ama bizim Türk dizilerinden çok alışık olduğumuz bir durum.

Dizi Norveççe olmasına rağmen, şarkı seçimleri tamamen İngilizce olmuş. Eminem, Selena Gomez, Justin Bieber şarkıları çalmaları ilginç bir tercih olmuş.

Dizi toplamda 4 sezon yayınlanmış. 2015’te başlayan Skam, 2017 yılında final yapmış.

Diziyi izlerseniz yorum bırakmayı unutmayın.


Yazımı okuduğunuz için teşekkürler. Hoşçakalın!

0 yorum:

Yorum Gönder