OLAPLEX MUCİZESİ - SAÇIN YIPRANMASINI ÖNLÜYOR MU?

, , 1 comment
Herkese merhaba!

Birçoğumuz yıllardır saç rengi açıcılarının, saçları mahvetmesine katlanarak sarı saça kavuşmaya çalışıyoruz. İnternette ve televizyonda ‘’İşlem saçımı yıpratmadı.’’ gibi doğruluk payı olmayan açıklamalara inanıp ‘’Bu kuaförde yaptırınca yıpranmıyormuş, doğal açıcıymış bu.’’ Umuduyla tonlarca para dökerek şansımızı deniyoruz. Ama sonu hep hüsran, hep mahvolmuş saçlar.

Kahverengi saçlı biri olarak dip boyası derdiyle uğraşmamak, her ay kuaföre bütçe ve zaman ayırmamak için senelerdir ombre veya balyaj uygulaması yaptırıyorum. Yukarıda saydığım tüm durumları ben de yaşandım, söylenenlere ben de inandım. Çok defa saçlarımı kısa kestirmek zorunda kaldım çünkü mahvoldular. Üzüldüm ağladım.

Bu sarı saç böyle bir şey işte, hem ağlarım hem yaptırırım durumu. Severek takip ettiğimiz Youtuber’ların da başına sarı saç sevdasından çok sorunlar geldi. Merve Özkaynak’ın ve Deniz’in Paylaştıkları’nın videolarını hala izlemediyseniz buraya bırakıyorum, bir bakın isterseniz.

Merve Özkaynak’ın Videosu: https://www.youtube.com/watch?v=3NOD9l9DASo
Denizin Paylaştıkları’nın Videosu: https://www.youtube.com/watch?v=GLave3-ZTpo

İşte bu üzüntüler, saç yıpranmaları ve yanmalarına MUCİZEVİ bir çözüm geldi: OLAPLEX………………….. 

demek çoook isterdim inanın. Bu yazıyı yazmadan önce de Google’dan tekrar baktım, bir sürü reklam, bir sürü gerçek dışı haber.


İddiaya göre, Olaplex’le açılan saç neredeyse hiç yıpranmıyor. Kuaförler biraz daha pahalıya yapıyor ama saçlarınız elinizde kalıyor. Bunu duydum da denemedim mi sanıyorsunuz. Tabi ki soluğu Olaplex kullanan iyi bir kuaförün yanında aldım.

Kuaförüme işlem sırasında saçımın yıpranıp yıpranmayacağını sordum. Bana karşı dürüst oldu. Gerçi dürüst olmasa ne olacak, maximum 2 saat sonra durumu kendi gözlerimle göreceğim. O noktadan sonra kıvıramazdı sanırım. Bana ‘’Saçların tabi ki yıpranacak ancak normal açıcıyla saç kaliten 10’dan 2’ye iniyorsa, Olaplex’le 5-6’ya inecek.’’ dedi.

İyi , güzel… Buna da şükür. Hadi şu saçlarımı açalım da sonuca bakalım artık!

Saçlarım açıldı, fön çekildi. Ama asıl durumu eve gidince anlıyorsunuz tabi. Saçlarım neredeyse diğer açıcılarda yıprandığı kadar yıpranmıştı. Birkaç ay sonra büyük bir kısmını kestirmek zorunda kaldım. Çünkü yıkandıktan sonra saçlarımı taramadan önce yağlar da sürsem saçlarım avuç avuç dökülüyordu. Saçımı taramasam bile, günlük yaşantımı sürdürürken elimi bile değdirsem o kadar saç döküyordum ki, evin her yeri saç oluyordu.

Olaplex’in normal açıcılardan çok da bir farkı olduğunu düşünmüyorum. En iyi ihtimalle saç kalitem işlem sonrasında 10’dan 2’ye değil, 3-3.5'a düşmüştür. Bundan daha büyük bir fark yaratmadı.

Olaplex’in 3 farklı versiyonu var. 1 ve 2’si kuaförlerde açma işlemi ile uygulanıyor, 3.ise satın alıp evde saç bakımında kullanılabiliyor. 1 ve 2’nin saç yıpranmasına etkisini ben pek gözlemleyemesem de 3.nün iyi bakım yaptığını düşünüyorum.


Olaplex'le Saç Açma İşlemi Öncesinde Saçımın Durumu

Bu arada, renk açma işlemi, çoğunlukla işlem görmemiş saçıma uygulandı. Ancak saçlarım oldukça ince telli bir yapıda. Belki kalın telli saçlarda daha farklı olabilir. Bu yukarıda anlattığım durum tamamen kendi deneyimimdir, herkeste aynı sonuç doğuracak diye bir şey yok. Yine de şunu belirtmeliyim ki, kırılan, ölen, samansı bir dokuya dönüşen saç hiçbir krem/bakım ürünüyle düzelmez. Bu ürünler geçici, günü kurtaran çözümler sağlar. Aynı şekilde, saçınıza yaptırdığınız herhangi bir işlem ne kadar masum olduğu söylense de, saçınızın doğasına ve orijinaline bir müdahaledir ve bundan saçın zarar görmeden çıkması mümkün değildir. Verdiğim bilgilerde Olaplex dünyanın en kötü ürünüdür imajı yaratmaktan öte, vaat edilenin çok abartılı olduğu ve gerçekçi olmadığını anlatmak istedim. 


Ombre ve Balyaj İşlemlerimde Olaplex Tercih Edecek Miyim?

Tabi ki kuaförden kuaföre fark eder ancak Olaplex için gittiğim kuaförde çok ciddi bir ücret ödedim ve yarattığı fark buna değmedi. O yüzden bir dahaki işlemimde eski kuaförüme gideceğim ve normal açıcılarla saçıma işlem yapılmasını göze alacağım sanırım.

Benim Olaplex’le ilgili deneyimlerim bu şekildeydi. Umarım yararlı olmuştur.


Okuduğunuz için teşekkür ederim.

1 yorum:

  1. Bende senin gibi bir kuaforde olaplexle sacimi açtırdım aynen saçım yiprandi amaa benim sacima olaplex kullanmadi beni kandırdı sadece... şu an saclarimı 7.1 boyuyorum ve kendim olplex no1 ve no2 aldim 20lik oksidan yerine 30luk kullandim sonuç sanki saclarima boya değil bakim yaptım o kadar guzel yani ��

    YanıtlaSil