HAZİRAN 2018 DİZİ FAVORİSİ II: SAFE

, , No Comments
Yeniden merhabalar!

Bazı aylarda size önerebileceğim hiçbir diziye denk gelmiyorum, bazı aylar da çok bereketli oluyor arkası arkasına güzel dizilere denk geliyorum. Bu ay da öyle aylardan. Bu ay ilk önerdiğim dizi olan The Crown da, bu yazıda anlatacağım Safe de çok çok beğendiğim diziler oldu.


The Crown'ı anlattığım yazıyı merak edenler :
http://birfikirlazim.blogspot.com/2018/06/haziran-2018-dizi-onerisi-crown.html


Geleliiim Safe'e.



Şimdiii, öncelikle bu iki diziyi de Netflix Türkiye'nin Instagram sayfası sayesinde keşfettiğimi söylemek istiyorum. Takip etmesi keyifli bir sayfa, ara ara güzel diziler keşfediyorum burada. Merak edenler için buraya Instagram sayfasının adresini bırakıyorum.
/
Netflix Türkiye: https://www.instagram.com/netflixturkiye


Bu sayfada bir postta Michael C. Hall'un (evet Haziran ayının iki favori dizisinde de Dextercığımız var) The Crown'a konuk geldiğinden ve İngiliz aksanlı oynadığından söz ediliyordu. The Crown'ın İngiliz kraliyet ailesini anlatan bir dizi olması beni Michael C.Hall'un The Crown'da İngiliz aksanıyla oynadığını düşünmeye itti, lakin gerçekler başkaymış.


Michael C.Hall The Crown'da Amerikan Başkanı Kennedy'i canlandırdı. Yine bir Netflix yapımı olan Safe'te ise İngiliz aksanıyla oynadı. Şimdi bunu netleştirdiğimize göre diziye geçiyorum.


Dizi toplamda 8 bölümden oluşuyor, 2018 Netflix yapımı. Bence 2.sezonu olmayacak çünkü konu sonuca bağlandı. Ama La Casa De Papel'in çok tutması sebebiyle diziyi 3. sezona zorlayacaklarını bildiğim için, bu dizi de tutarsa diğer sezonlar da gelebilir. Bu arada aynı durum Big Little Lies'ta da var, dizi mini dizi olarak yayınlandı. Konu sonuca bağlandı. Ama 2.sezonu çekiliyor şu anda. Ahh ahh tadında bitiremiyoruz hiçbir şeyi. Neyse, konuyu iyi dağıttım.


Safe'in IMDB puanı: 7.4 Bence biraz az verilmiş bir puan, en az 8 olmalı puanı.
Safe dizisinin IMDB sayfası: https://www.imdb.com/title/tt7902072/


Dizi dram kategorisinde, ama gizem, cinayet durumları da yok değil. Çok sürükleyici ve ben son dakikaya kadar katili tahmin edemedim mesela. Güzel kurgulanmış, her bölüm herkesten şüpheleniyorsunuz. ''Katil kesin bu!'' diyorsunuz, diğer bölüm ''Aaaaa yok yok katil bu, anlarım ben!'' diyorsunuz. Böyle diye diye sonunda görüyorsunuz ki hiç de bilememişsiniz.


Michael C. Hall'un aksanına bayılamadım. Hatta dizinin içine daha girememiş olduğum ilk bölümün ilk dakikalarında itici bile bulduğumu söyleyebilirim. ''Ne gerek vardı Michaelcığım bu aksanlara? Ya da İngiliz oyuncu mu yoktu Allasen'' derken dizi güzelleştikçe aksana hiç takılmadan keyifle diziyi izledim.


Şunu da söylemeliyim, çok ciddi bir korku unsuru barındırmasa da, evde yalnız kalıyorsanız özellikle geceleri izlememenizi tavsiye ederim. Ben ufak ufak uyumada zorluklar yaşadım. Ama o kadar güzel ki, ertesi gece yine şu modda izlemeye devam ettim.



Dizide karı-koca, baba-kız, anne-kız ve arkadaşlık ilişkileri de ustalıkla işlenmiş bence. Ayrıca ahlak, suçluluk duygusu, işlenen bir suçun ömür boyu süren vicdan muhakemesi, bu uğurda kişilerin kendini iyiliğe adaması, ya da işlenen bir suçu gizlemek için ne kadar ileri gidilebileceği... Oldukça farklı bir ''cinayet- katil kim?'' hikayesiydi bence.


Dizinin sponsorlu sahnelerinden biraz rahatsızım sadece. Fi dizisindeki gibi göstere göstere reklam yapmışlar, yabancı dizilerde çok görmediğimiz bir durum. Bu sene bir de Modern Family'nin son bölümlerinden birinde Toyota reklamı göstere göstere yapılmıştı. Fi'ye laf ederken yabancılar da buna döndüler, hayret. Safe dizisindeki Audi araba vurgusu bana biraz fazla geldi, ama bu benim görüşüm. Belki siz hiç dikkat etmeyeceksiniz bile:) Hala arada Friends açıp izleyen birisi olarak, ustalıkla yapılan Toblerone, Pottery Barn vb. ürün yerleştirmeleri gördükçe üzülüyorum şimdiki dizilerin haline işte kendimce.


Bu diziyi izleyen birisine hiç rastlamadım ama dizi zevkime güvenen birisi olarak gönül rahatlığıyla tavsiye ediyorum. 


Şimdiden iyi seyirler!






0 yorum:

Yorum Gönder