LOUIE ANDERSON'IN OYNADIĞI DİZİ- BASKETS

, , No Comments
Yeniden merhabalar!

Türkiye’de toplamda on kişinin filan izlediğini düşündüğüm bir diziden bahsetmek istiyorum bugün size. Hiçbir yerde bu dizi ile ilgili konuşulduğunu duymadım. Halbuki küçüklüğünüzde (ve belki büyüyünce de) Louie Anderson (Life with Louie) çizgi filmini izlemişseniz ve çok seviyorsanız, bu dizi kesinlikle ilginizi çekecektir. Çünkü dizide Louie Anderson oynuyor, hem de kadın rolünde!


Başrolde değil ama en az başrol kadar sahnesi var. İlk başlarda biraz daha azdı sanki ama bölümler ilerledikçe daha çok ön plana çıkartıldı gibi geliyor bana. İyi de oldu. Çünkü Bayan Baskets karakterini hakkıyla oynuyor ve keyifle izlettiriyor. Hatta Louie Anderson’ın kadın olduğuna inanmaya başlıyorum sanki yavaştan, o kadar mı doğal olunur!


Dizi Louis C.K dizisi, tipik bir Louis C.K. dizisi enerjisi var zaten. Ama Louis C.K.’i herkes sevmez, yaptığı diğer diziler de Türkiye’de pek tutmuyor.(Ben izliyorum tabi, çok da severim.) Özellikle Hollywood’taki taciz olaylarında Harvey Weinstein ve Kevin Spacey’den sonra Louis C.K.’nın da adının karışmasıyla, yapımcılığını üstlendiği diziler teker teker sonlandırılırken Baskets dizisinin 3.sezonunun yayınlanmaya başladığını görünce oldukça şaşırdım, bir yandan da sevindim.

Tabi dizinin tek yapımcısı Louis C.K değil. Aynı zamanda dizide başrolde oynayan Zach Galifianakis de dizinin yapımcılığını üstlenen isimlerden. Galifianakis'i bence hepimiz tanıyoruz. Hangover(Felekten Bir Gece) I-II-III filmlerinde başrolde oynayan sarışın abimiz kendisi ve bu dizide ikiz kardeşleri oynuyor. Kardeşlerin karakterleri de, şive ve konuşma tarzları da o kadar farklı ki, gerçekten oyunculukta döktürüyor diyebilirim. Sanki iki farklı kişi oynuyormuş gibi hissediyorsunuz.

Dizi, yaklaşık 20 dklık bölümler halinde yayınlanıyor. Komedi ve dram aynı anda var aslında, o yüzden komedi dizisi ya da drama diyemem.

Konusu ise kısaca şöyle: Fransa’ya palyaço okuluna giden Chip Baskets (Zach Galifianakis), burada başarılı olamayınca memleketine döner ve palyaço olma hayalleri için çalışmaya devam eder…


Dizi çok mu şahane? Bence değil. Hatta birçok kişi için sıkıcı ve yer yer depresif bile olabilir. Ama Louie Anderson’ı izlemek için bile izlerim ben. Louis C.K tarzına da aşınayım ve seviyorum. O sebeple benim sevdiğim diziler arasında, ama genel izleyiciye hitap etmiyor bence.

Dizinin IMDB puanı: 7.5 Fena değil gibi, ne dersiniz?

En azından bir bölümüne göz gezdirip, çocukluğunuza bir yolculuk yapmak isterseniz diye yazdım bu yazıyı. Umarım keyifle okumuşsunuzdur.

Baskets izleyen varsa lütfen yorum yazmayı unutmasın, tek başıma izliyormuşum gibi hissediyorum çünkü.


Sevgiler. Hoşçakalın!

0 yorum:

Yorum Gönder