EGZAMA VE SEDEF İÇİN KULLANDIĞIM TAKVİYE EDİCİ GIDA: ALTAPHARMA L-CARNITIN 500

, , 2 comments

Merhabalar!



Geçtiğimiz ay telefonumdaki Google Haberler uygulamasının önerdiği bir haber düştü ekranıma, bugün bu yazıyı ararken Google'dan baktım İHA'nın bir haberiymiş ve Habertürk, Star, Kanal D, Ensonhaber vb. birçok websitede aynı haber yayınlanmış. Haber şu:

Kaynak: www.haberturk.com

Özellikle haberin linkini eklemek yerine ekran görüntüsü koymayı tercih ettim, ileride haber silinebilir vs. diye.

Benim okuduğum orijinal haberi bulamadım. Habere göre, sedef hastası olan bu beyfendi, Ankara'ya gidiyor ve bir doktor 50 günde tedavi ediyor. Bu tedavi sonunda Musa Bey neredeyse tamamen iyileşmiş. Şu anki haber sitelerinde bu bilgiler duruyor, ama benim 1 ay önce okuduğum haberde doktorla birlikte Musa Bey bir ilaç tutuyorlar ellerinde ve bu ilacın(ek gıda) Musa Bey'in iyileşmesinde destek olan ürün olduğunu belirtiyorlardı.

İlacın bu kadar öne çıkarılması reklam izlenimi uyandırdı bende, ama yine de ilacı (ek gıdayı) Google'ladım ve içeriğini inceledim. İçerisinde bolca C Vitamini ve L-Carnitin olduğunu gördüm. Günlük olarak C Vitaminini aksatmayan bir insanım ancak daha önce L-Carnitin kullanmamıştım. Bu arada L- Carnitin'i biraz araştırdım, daha çok sporcular kullanıyormuş, hatta ''Placebo etkisi mi bilmiyorum ama çok enerji veriyor'' şeklinde yorumlar da gördüm ama ciltle ilgili bir bağlantısına denk gelmedim internette. (Bu arada enerji vermiyor ekstra olarak, placebo etkisiymiş gerçekten.)

Daha önce de blogumda yazdığım Rossmann'larda satılan Altapharma markasının L Carnitin ek gıdası olup olmadığını araştırdım ve varmış!

Ertesi gün hemen gidip satın aldım, L-Carnitin 500+B6+B12+D3 şeklinde satılıyor ek gıda ve bir kutuda 60 kapsül satılıyor. 

(Bu yazı için fotoğraf eklemek adına Google'dan Altapharma L-Carnitin ek gıdasına bakarken, Altapharma'nın 2 farklı L-Carnitin ek gıdası daha olduğunu gördüm, Rossmann'da bunları görmemiştim. 2 farklı Rossmann'a gitmiştim, 2sinde de benim aldığım ürün satılıyordu. Belki Türkiye'ye bir tek L Carnitin 500 gelmiştir, bilemiyorum.)

Gitmişken Altapharma'nın Hyaluronik Asit içeren Hyaluron 50 +Coenzym Q10 isimli 40 kapsülden oluşan ek gıdasını da satın aldım ve o günden beri de her gün bu iki ek gıdayı birlikte kullanıyorum.
(Bu ek gıdanın içinde Biotin de varmış, daha önce Solgar'ın Biotin ek gıdasını kullandığımı ve yüzümde tüylenme yaptığını yazmıştım. Bu ek gıdada çok daha düşük dozda Biotin olduğu için aynı sorunu yaşamayacağımı umuyorum.)

Bu süreçte karaciğerime daha fazla yük binmemesi adına demir ve balık yağı gibi ek gıdalarımı askıya aldım. 

Şimdilik çok ciddi bir fark olmadı, kullanmaya başlayalı 1 ayı geçiyor. 1 ay sonra ilk kutuyu bitirdiğimde bir fark olursa bu yazımı güncellerim.

Cildimde ciddi bir fark olmaması, bu ek gıdaların sağlığıma yararlı olmadığı anlamına gelmez. Problemli ciltliler için çözüm bulmak kolay değil ve bir ürünün o an işe yaramıyor gibi görünmesi, genel sağlığımıza sağladığı faydaları küçültmez. O sebeple ben kullanmaya devam edeceğim.

Bu tarz ek gıdaları doktor kontrolünde kullanmakta fayda var tabi, bunu da göz ardı etmemek gerekiyor. 

Son bir şey: Bu tarz ek gıdalardan mucize beklememek gerekiyor!

Sevgiler!

2 yorum: