MOTİVASYONUNUZU ARTTIRACAK 5 BASİT YÖNTEM

, , No Comments
Merhabalar!

Tam üç gündür yetiştirmeye çalıştığım çok önemli işimin bir türlü başına oturamamam, stresimin giderek artması sonucu çalışmamın daha da zorlaştığı şu dakikalarda durdum ve nerede sorun olduğunu bulmaya karar verdim. Hırslı bir kişiliğe sahip olmam ve çabuk gaza gelen bir insan olmam sebebiyle genelde kendimi motive etmekte zorlanmam. Ama bazen benim de sıkıntıya düştüğüm oluyor(mesela bugünL ) ve böyle zamanlar için geliştirdiğim 5 yöntem var. Bugün bunları sizinle paylaşacağım.

1-      ŞÜKRET.

Evet, şükret! Bu kadar basit. 5 dakika öncesine kadar Pazar günü çalışmak zorunda olduğum için ağlamak üzereyken, bu işin bana verilmiş olmasına şükretmediğimi fark ettim. Bu iş, benim yerime onlarca başka kişiye verilebilirdi ve şuanda onlar mutlulukla bu iş üzerine çalışıyor olabilirdi. Böyle bir düşünceye girdiğimde ne kadar şımarık bir çocuk gibi davrandığımı fark ediyor, utanıyor ve son sürat çalışmaya geri dönüyorum.

2-      HEDEFLERİNİ KÜÇÜLT.

Hiçbir zaman insancıl hedefler koyamayıp, kendimi fazla stres altına sokarım ve en başta bahsettiğim demotive halime geri dönerim. Böyle bir anda hemen işi dilimlere ayırırım. Yüzde 20’lik kısmı bugün halledip geri kalan kısımları da 4 güne bölerek mantıklı bir hale döndürdüğümde hem her bitirdiğim gün bir şeyler başarmış hissederim hem de stres seviyem azalır ve verimli bir çalışma sağlarım.

3-      KENDİNE KÜÇÜK HEDİYELER VER.

Bugün bu işi yetiştirebilirsem en sevdiğim pastadan bir dilim alıp yiyeceğim, o çok övülen filmi izlemeye gideceğim gibi küçük vaatler, her zaman işi hevesle yapmamı sağlıyor. Hatta bazen, işin ortasında Google’dan görseline bakıp, motivasyonumu yükseltip çalışmaya devam ettiğim olur. Burada püf noktası, hediyelerin fiyatlarını çok yükseltmemekte. Çünkü çok kısa bir sürede iş çığrından çıkabilir.

4-      MÜKEMMELİYETÇİ OLMA.

Ahh ahh, bu bana göre listemdeki en zor şey. Bir işi teslim ederken bile, ya da bir sınava girmeden önce, kafamda sürekli daha iyisini yapabilirdim sözleri dolaşır ki muhtemelen birçok kişiden daha iyi bir iş çıkarmış ve daha çok çalışmışımdır. (Merhaba işkolikler, ben de sizdenim.) En nihayetinde kendinizin de bir robot değil insan olduğunuzu hatırlayıp gereklilikleri yerine getiren bir çalışma yapmanız yeterli olacaktır.

5-      ZORLAMA.

Belki tesliminiz yarın ya da bir saat sonra çok önemli sınavınıza gireceksiniz. Böyle zamanlardan bahsetmiyorum. Ama zamanlama konusunda biraz daha esnek olabileceğiniz bir konumdaysanız ve bugün ne yaparsanız yapın çalışamıyorsanız ÇALIŞMAYI ŞUAN BIRAKIN. Olmuyorsa olmuyordur. Çıkın hava alın, yürüyüş yapın. Bazen o işten biraz uzaklaşmak, tekrar çalışmaya başladığınızda daha verimli olmanızı bile sağlayabilir. Bazen de çalışmayı bıraktığınız an, üstünüzdeki stres azalacağı için, birden aklınıza güzel fikirler gelebilir ve çalışmaya devam edebilirsiniz. (Test edildi, onaylandı.)
Motivasyonum düştüğünde kendimi tekrar motive etmek için uyguladığım beş yöntem böyleydi. Umarım size de fayda sağlamıştır.
Yazımı okuduğunuz için teşekkürler!



0 yorum:

Yorum Gönder