MAC RUJ KOLEKSİYONUM- EN SEVDİĞİM MAC RUJLARIM

, , No Comments
Merhabalar!

Makyaj malzemeleri arasında en sevdiğim ürün olan rujlarla ilgili bir yazı yazacağım için çok heyecanlıyım bugün! Tek bir makyaj malzemesi kullanma hakkım olsaydı sanırım ruju seçerdim o kadar çok seviyorum. Üstelik dudaklarım çok kalın değil, ince-normal arası bir kalınlıkta. Bir de kalın dudaklı olsaydım ruj sevdamın ne boyutlara ulaşacabileceğini tahmin dahi edemiyorum:)

Şaka bir yana, kadın olmanın en güzel yanlarından biri sanırım bir ruj sürerek bile modunuzu değiştirebilmek. Yorgun ve hasta olsak bile canlı renkli bir rujla capcanlı görünebiliyoruz:) Ben önemli sunumlarım olduğunda rujuma ekstra dikkat ediyorum, bir gece önce uyumamış olduğum belli olmasın ve sunumumu izleyen kişilere enerjik bir imaj yaratayım diye. (Tabi bu tarz durumlarda, gözaltı kapatıcıma da ekstra özen gösteriyorum.)

Yaa iştee bir ruj deyip geçmemek gerekiyor değil mi? :) Tamam bahanelerimiz de hazır, o zaman bool bol ruj alabiliriz.

O zaman lafı daha fazla uzatmadan Mac'in en sevdiğim rujlarını anlatmaya başlıyorum!


1- RUBY WOO

Friends izleyenler bilir, iki şeyden hangisini daha çok sevdiğinize karar veremiyorsanız oynanacak bir oyun vardır ancak bu oyunu Phoebe Buffay gözetiminde oynamak gerekir:) Hızlı hızlı sorular sorulur ve karşı taraftan hızlı bir şekilde seçim yapması beklenir. 5-6 soru sonra da asıl merak edilen soru sorulur ve karşıdaki de hızlı bir şekilde aklına ilk gelen seçimi yapar. Bu sayede zaten bilinçaltındaki asıl tercihi ortaya çıkar. Merak edenler için dizinin oyunla ilgili bu 2 dakikalık kısmının linkini bırakıyorum.

Ben de yazılarımı spontane, içimden o an geldiği gibi yazıyorum, birine anlatır gibi. Daha önce kurgulasaydım muhtemelen daha mantıklı bir seçim olan nude tonlarla başlardım ama birden ellerimi Ruby Woo yazarken yakaladım. En sevdiğim Mac rujumun da ne olduğunu bu sayede anlamış oldum:)

Ruby Woo, Mac'in Retro Matte serisinden bir ruj, soğuk alt tonlu bir kırmızı. Sürmesi zor evet ama ben kalemsiz uygulayabiliyorum. Hatta sanırım kalemle hiç uygulamadım. Alışma meselesi, sık sık sürerseniz, eliniz alışır. Dudaktan zor çıkıyor, doğru. Ama likit maj rujlara göre daha kolay çıkıyor. Dudağınızda bu ruj varsa ve bir bardaktan birşeyler içtiyseniz, bardağı yıkayan kişinin vay haline demek istiyorum. Çatal, kaşıkta da aynı durum var. O sebeple ben yemek yerken silip, yemek sonrasında yeniden sürmeyi tercih ediyorum. Islak mendille çıkarabiliyorsunuz zaten, illa makyaj temizleme ürününe ihtiyaç olmadığı için dışarıda da rujunuzu silebilirsiniz. Ancak ruj %100 silinmiyor, kırmızılık kalıyor dudaklarda, onu da belirteyim. Aynı durumu birazdan anlatacağım Heroine rujda da yaşıyorum. Silince, rengin bir kısmı kalıyor. 

Ruby Woo kırmızı ruj diye illa ki gece makyajında kullanacaksınız diye bir şey yok, ben gündüz kullanımında da çok beğeniyorum. Hafif bir göz makyajıyla ya da bir eyelinerla çok sofistike duruyor bence. Soğuk alt tonlu olması sebebiyle dişleri de bembeyaz gösteriyor. Daha ne olsun:) 

Bu ruju alın, aldırın efenim:)

2- VELVET TEDDY

Ruby Woo'yu anlattım ya artık nudelardan devam edebilirim:)

Ben Velvet Teddy'le çok seneler önce tanıştım aslında ama hiç sevemedim o dönem. Bu ruju öven herhangi bir kişi olunca ''Yaa neyini beğeniyorsunuz?!'' deyip durdum kendi kendime. Ancak insanların zevkleri değişiyor ve şu anda dışarı çıkarken çantama atıverdiğim bir ruj oldu kendisi. Eskiden çok kahverengi geliyordu bana, ben biraz daha şeftaliye kaçan nude'ları beğeniyorum. Sanki yaş grubu olarak daha büyüklerin kullanacağı bir ton gibi geliyordu. Ama son bir senedir sürekli kullanıyorum ve gerçekten dudak rengimin biraz daha iyisi gibi bir görüntü oluşturuyor. Sanırım sürerken çok bastırıyordum, şimdi daha normal, daha hafif uyguluyorum. Sizin de aklınızda bulunsun, bir ruj aldığınızda mutlaka ruju birkaç farklı şekilde deneyin. Mesela, birkaç farklı kalemle deneyin, ruju tek kat sürün, ruju birkaç kat sürün. En çok hangisi içinize sindiyse ve en çok hangisi yakıştıysa o şekilde kullanmaya devam edersiniz. Ya da bütün bu farklı ruj uygulamalarını farklı etkinlikler için kullanarak birçok farklı ruj kullanmışsınız gibi bir etki de yaratabilirsiniz.

Ben daha dün, Velvet Teddy'i Brave ile birlikte uyguladım mesela. Hafif bir pembelik verdi, hoşuma giden bir kombinasyon oldu. 

Velvet Teddy, Mac'in Matte koleksiyonundan bir ruj yani mat bir ruj. Ama dudakları kurutmuyor, yapısını çok beğeniyorum. Ne hemen çıkıyor, ne dudak kurutuyor. Çok mat rujların nude serisinde fazla yapay kaçtığını düşünüyorum. 

Kısacası, Mac Velvet Teddy sevdiğim birisi.



3-BRAVE

Eh madem biraz önce Brave'i andık, onu anlatmaya başlayayım.

Mac'in Satin serisinden olan bu ruj, benim en sevdiğim nude rujlar arasında bulunuyor. Mat serideki rujlara göre biraz daha parlak bir yapısı var. Çok kolay sürülüyor. Pembe alt tonlu bir nude ruj diyebiliriz Brave için. Soğuk alt tonlu olduğu için dişleri beyaz gösteriyor. 

Eğer yanıma Velvet Teddy'i almadıysam, Brave'i yanıma alıyorum. Benim vazgeçilmezlerim arasında kendisi.

Bu arada, Kylie Jenner kendi makyaj markasını çıkarmadan önce ''Kylie Jenner ruju'' olarak geçerdi Brave. Mac'in Soar dudak kalemi üstüne Mac Brave ruj kullanıyormuş o dönemlerde. Ben de Mac'in Soar dudak kalemiyle uygulamaya alışmıştım bir ara, güzel bir renk ortaya çıkıyor. Siz de bir deneyin derim.

4-PINK PLAID

Brave'den sonra özellikle Pink Plaid'ten bahsetmek istedim çünkü Pink Plaid de pembe tonlarında bir nude. Mac'in Matte serisinden bir ruj Pink Plaid. Oldukça soğuk alt tonlu olmasıyla dişleri beyaz göstermesi adına avanyajlı.

Bu ruju o kadar az sürüyorum ki, bu yazıyı yazabilmek için şimdi bir daha sürdüm. Benim için boşa harcanmış bir para, çünkü renk tonu çok açık geliyor bana. Şeker pembesi olacakmış da olamamış gibi. Yakışana çok yakışacaktır, ondan eminim. Ama benim yüz ve dudak şeklime gitmiyor. Kalın ve düzgün şekilli dudaklarda kendini gösterecektir. Zaten tüm Mac rujlarımı mutlaka birinde görüp beğenip alıyorum, yani rastgele satın almıyorum. O sebeple benim için hayal kırıklığı olan ruj, size çok yakışabilir. 

Yapısı, Velvet Teddy'le aynı zaten, çok güzel. Benim en sevdiğim seriye ait bir ruj. Ama renk tonu bana uymuyor işte.

Sırasıyla: Lady Danger, Brave, Ruby Woo, All Fired Up, Pink Plaid, Mocha

5-ALL FIRED UP

Sen ne güzel bir renksin All Fired Up? Tek kelimeyle BAYILIYORUM!!!

Mac'in Ruby Woo gibi Retro Matte serisinde bulunan koyu pembe-kırmızı arası bir renge sahip All Fired Up, tabi ki soğuk alt tonlu. Dişleri mükemmel ötesi gösteriyor. Bu ruju sürün, İpana reklamında oynayın, o kadar söylüyorum!

Ruby Woo'daki bardak, çatal, kaşıkla ilgili söylediğim her şey bunda da geçerli, haberiniz olsun.

6-HEROINE

Mac'in Matte serisinden olan bu ruj, çılgın ruhlu olanlara(benim gibi) hitap edecek mor-lila tonlarında bir ruj. Kalemiyle birlikte uyguluyorum bu ruju genelde ve dudağımda kıpırdamıyor bile. Hatta ben bu ruju Retro Matte sanıyordum, buraya yazarken kontrol edip Matte olduğunu görünce şaşırdım!

Günlük kullandığım da oluyor bu ruju ama iş hayatı filan çok kaldırmaz, benden söylemesi:) Genç arkadaşlarımız için çok tatlı bir tonu var bence. Ama şunu da söyleyeyim, ben işe de sürdüm. Herkes rujumu sordu ve çok beğendi. Dediğim gibi çılgınlık her şey size bağlı:)

7-LADY DANGER

Lady Danger Mac'in Matte serisinden. Turuncu alt tonlu bir kırmızı renge sahip. 

Bu ruj, ''yine bir paramı sokağa attım ruju'' benim için ne yazık ki, çünkü dişleri sapsarı gösteriyor. Bu ruju sürüp fotoğraf çekiniyorum her şey çok güzel. Ama konuşmaya bir başlıyorum, o dişler bir görünüyor, Aman Yarabbii! Dişlerinize çok güvenmiyorsanız ya da porselen diş yaptırmadıysanız uzak durun derim.

Birkaç sene önce Estee Lauder'in Kendall Jenner'la çıkardığı bir ruj vardı, ''Restless''. O dönemde o ruju satın alamamıştım ve içimde kalmıştı. Estee Lauder'la Mac kardeş firmalar, biliyorsunuz. Ben de o rujun Mac muadilini araştırdım ve karşıma Lady Danger çıktı. Gerçekten çok benziyor ama dişleri kötü göstermesi sebebiyle kullanamıyorum.

8- MOCHA

Mac'in Satin koleksiyonundan esmer ve buğday tenliler için nude sayılabilecek ve çok yakışabilecek bir rujken, benim gibi beyaz peynirlerde biraz koyu kalabilecek kahve alt tonlu kiremit renkli bir ruj. 

Ben bu ruju biraz kışa yakıştırıyorum sanırım ve genelde aynı tonlarda bir kıyafet giydiysem sürmeyi tercih ediyorum. Onun dışında elim pek gitmiyor. Her ruj herkese ve her ten rengine gitmiyor işte, bu da benim için yanlış tercihlerden bir tanesi.

Benim Mac rujlarım bunlardı. Umarım severek okumuşsunuzdur.

Sevgiler!














0 yorum:

Yorum Gönder