EVDEKİ MALZEMELERLE SİVİLCE DÜŞMANI MASKE TARİFİ

, , No Comments
Yeniden merhabalar!

Bu yazıda sizlere herkesin evinde mutlaka olan ürünlerle hazırlanan ve en başarılı dermakozmetik ürünlere taş çıkaracak bir maskenin tarifini vereceğim.



MALZEMELER

  • Yarım Paket Kuru Maya (Yaş maya da işe yarıyormuş ancak ben denemedim. Marka da fark etmez ama ben Pakmaya veya Dr. Oetker kullanıyorum.)
  • 1 Aspirin
  • 1 Kapak Oksijenli Su
  • Çok az Su
Mayanın mucizesini ilk keşfettiğimde, bu maskeyi sadece su ve yarım paket maya karıştırarak hazırlıyordum ki hala arada bu şekilde de kullanırım ve bu şekilde kullanımda bile inanılmaz bir etki alıyorum. Ama asıl favorim bu yukarıdaki malzemelerle hazırladığım maya maskesi.

Öncelikle bir adet aspirini eziyorum. Toz haline gelmiş aspirini bir tabağa döküyorum. Daha sonra üstüne yarım paket kuru maya döküyorum. Sonra bir kapak oksijenli su ve göz kararı su ekleyip karıştırıyorum. Su eklenmese de olur aslında ama ben oksijenli suyu az da olsa seyreltmeyi tercih ediyorum. Karışımı yüzüme sürüp tamamen kuruyup, kurumuş toprak gibi yol yol çatlayana kadar bekliyorum. (Göz çevreme kullanmıyorum.) O günkü maskemin kıvamına ve benim maskeyi ince ya da kalın bir tabaka halinde uygulamama göre yüzümde beklettiğim süre değişiyor. Tamamen kuruyunca da gidip soğuk suyla yıkıyorum.

Yüzümü yıkamadan önce maske o kadar kurumuş oluyor ki, cildimdeki tüm yağı söktü attı sanıyorum. Ancak yıkadığımda yüzüm nemli ve sağlıklı oluyor. Hala Sudokrem dışında çok fazla nemlendirici kullanmıyorum, hemen sivilceye neden oluyor. O sebeple mayanın cildime nem vermesinden inanılmaz haz duyuyorum. 

Cildime nem verirken, bir yandan da sivilcelerimi kurutuyor, işte buna çok şaşırıyorum! Çünkü bildiğimiz kadarıyla maskeler, nem vermek için ayrı, sivilce kurutmak için ayrı olurlar. Aynı ürün hem nem verip, hem sivilce kurutmaz, mantığa uymuyor zaten. Ama maya bunu yapıyor. Tabi oksijenli su ve aspirinin de mutlaka sivilce kurutmada yardımı vardır. Çünkü bildiğiniz gibi, aspirin, asetilsalisilik asit, yani bir asittir. Asitler, sivilceli ve lekeli ciltlerin tedavisinde çok kullanılır, o sebeple bu maskede sivilceleri kurutmada önemli bir madde.

Bu maya maskesini sadece yukarıdaki malzemelerle değil, çok farklı şekillerde yapabilirsiniz. Mesela maden suyu ile mayayı karıştırarak yapıldığında da çok işe yarıyor. İçine birkaç damla limon bile sıkabilirsiniz. Dediğim gibi, çeşitlendirmek mümkün.

Hepimize sivilcesiz ciltler diliyorum!

Sevgiler:)




0 yorum:

Yorum Gönder