EKİM 2018 DİZİ ÖNERİSİ: MODERN FAMILY

, , No Comments
Herkese merhabalar!

Senelerdir severek takip ettiğim Modern Family'nin Eylül 2018'de başlayan 10.sezonunun final sezonu olacağını öğrendiğimde biraz üzülmüştüm. The Big Bang Theory de bitiyor, Modern Family de bitiyor, off off. Ama açıkçası 9.sezonda çok keyif almadığım bölümleri olmuştu Modern Family'nin. İlk 8 sezona bayılmıştım, her bölüm istisnasız mükemmeldi, ama 9.sezon sanki özensizdi ya da benim modum dizi izlemeye uygun değildi belki, bilemiyorum. Modern Family'den başka hiçbir dizide bu hissi yaşamadım ama, o kesin. Arkası arkasına uzun seneler boyunca Emmy ödüllerine aday olan Modern Family oyuncularının ve dizi yapımının Emmy adaylıklarının bile çok azalması benim düşüncemi destekliyor diye düşünüyorum.


9.sezondan çok keyif almamış olsam da(çok güzel bölümler de vardı tabi, eskiye kıyasla konuşuyorum.) 10.sezon 3.bölüm MÜKEMMELDİ !!! Tam bir Modern Family bölümüydü, bu diziyi sevmemi sağlayan her şey vardı. Başından sonuna kadar çok eğlendim, temposu hiç düşmedi. Dizi sona yaklaşıyor olmasına rağmen, 3. bölümle birlikte geri kalan yaklaşık 20 bölüm için yeniden heyecan duymaya başladım ve bu blog yazısını yazma isteğim arttı. Yalnız bir şey dikkatimi çekti, IMDB'de 7.4 vermişler bu bayıldığım üçüncü bölüme, 10.sezon ikinci bölüme 8.2 vermişler, 10.sezon birinci bölüme 6.6 vermişler. Bana kalırsa bu üçü arasından üçüncü bölüm açık ara öndeydi, ama herkesin fikri başka olabiliyor. Yalnız arkası arkasına yayınlanan üç bölümün üçünün de IMDB puanları arasında çok fark var. 8.2 çok iyi bir puanken, 6.6 oldukça kötü bir puan. Bölümlerinin aynı kalitede kalamadığının göstergesi bu da aslında.

Modern Family'e 2012 senesinde başladım sanırım, ondan önce adını çok duymuştum ve hatta bir kere de izlemeye başlamıştım. Değişik bir çekim tarzı var dizinin, oyuncular kamerayla konuşuyor. Hatta bazen kameraya röportaj veriyorlar. Gerçekliğini hissedemiyorum gibi gelmişti. İnsan alışık olmadığını yok sayar ya ben de aynen öyle yaptım.

İkinci kere 2012'de başladığımda daha ilk bölümden diziye bayılmıştım. Hayret! İlk denediğimde rahatsız olup beğenmeyen de benim, ikinci denememde bayılan da benim :)

Dizi, aile ilişkileri üzerine kurulmuş. Ama bu aile bizim bildiğimiz ailelerden değiiil! Üvey anneler, eşcinsel evlilikler, eşcinsel çiftin evlat edindiği çocuklar... Adı üstünde modern aile:) Üvey anne dediğimiz Sofia Vergara zaten kendine aşık ediyor:) Sımsıcacık bir aileler, her şeyleriyle birbirlerini kabul ediyorlar. (Başta öyle olmamış tabi ehehe.) 

Amerikan yapımı olmasına rağmen aile üyelerinin birbirine bu kadar bağlı olarak gösterilmesi çok hoşuma gitti. Özellikle Avrupa için aile ilişkilerinin çok kopuk olduğu konuşulur hep. Yok efendim oralarda çocuklar 18 yaşına gelince kendini geçindirmek zorunda, vay efendim 18 yaşından sonra aile evinde çocuklar yaşayamıyormuş, anne baba istemiyormuş. 

Valla Modern Family dizisinde asla böyle bir his geçmiyor insana. Üniversiteye çocuklarını yollayan ebeveynler çok üzülüyor, çocuklarının okuldan sık sık ziyarete gelmelerini arzu ediyor. Çocuklarının üniversiteden ziyarete geleceği günlerde evde bir heyecan, bir hazırlık. Çocuk-ebeveyn ilişkisinin Amerika'da da Türkiye'den farklı olmadığı algısını oluşturdu bende. 

Modern Family bir komedi dizisi, ancak bu son sezonda önemli bir karakteri öldüreceklermiş. Şimdilik 3 bölüm yayınlandı. Daha öyle bir durum yok, lütfen kimseyi öldürmesinler :( Hayatta ölüm de olduğunu ve dizi karakterlerinin bununla nasıl baş edeceklerini göstermek istiyormuş yapımcılar. Hayat kadar gerçek bir dizi imajı yaratmak istiyorlar ama bunun bir komedi dizisi olduğunu unutuyorlar sanırım.

9.sezonda biraz temposu düşse de ilk 8 sezonu ve şimdiye kadar gördüğüm kadarıyla ümit veren bir 10.sezonu olan çok güzel bir dizi Modern Family! İzlemeyen varsa şiddetle tavsiye ediyorum:)

Sevgiler!






0 yorum:

Yorum Gönder