ÖĞRENCİLER YA DA YEMEK YAPMAYA YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN PRATİK ÇORBALAR: BİZİM MUTFAK BAKLİYATLI ÇORBA

, , No Comments
Herkese merhaba!!

Ocağın altını söndürdüm, iki tabak çorbamı içtiiim ve sıcağı sıcağına bu yazının başına oturdum.


Son zamanlarda yemek yapmaya karşı inanılmaz bir ilgi oluştu bende. Stres atmak için bir yol oldu yemek yapmak hem de nispeten uygun maliyetli bir hobi. Önceden asla sevmezdim yemek yapmayı ve hatta yemek yapılan evi bile sevmezdim, soğan kokusu vs. Evin o şekilde kokması beni delirtirdi. Şimdi hiç acımadan sarımsak doğruyorum, üç gün elimden kokusu çıkmıyor ama hiç dert etmiyorum.

Sanırım çok geç de olsa yemek yapma update'im geldi sonunda. (28 yaşındayım:) )

Yemek yapma çalışmalarımı hızlandırırken de bol bol Refika'nın Yemek Okulu'nu izledim. Ya ne tatlı bir kadın Refika:) Ben artık ''avokadolu chialı kinoalı bilmemne'', ''glütensiz birşey birşey'' yemek tariflerinden inanılmaz sıkılmıştım. Refika bildiğiniz anam babam usülü geleneksel Türk mutfağının yemeklerini anlatıyor, hem de inanılmaz basitleştirerek. Yemek yapmak meğer hiç de zor değilmiş!

Ben yemek konusunda tam bir Türk'üm açıkçası. Ara ara o avokadolu yulaflı chialı beslenme stilini denesem de (ve evet sağlıklı olduğunu da kabul ediyorum) , kısırlı, kebaplı, çiğ köfteli ve çorbalı sofraları tercih ediyorum. Canım Türk kültürü, canım Türk mutfağı!

Çorba yapmak da aslında çok kolay olsa da ve mutfağa özel bir ilgim oluşsa da, bazen vakitsizlikten Knorr vb. markaların hazır çorbalarını yapabiliyorum. Bu hazır çorbalara doğal ve katkısız muhteşem bir alternatif çıkarmış Bizim Mutfak. Dört porsiyonluk çorba için gerekli bakliyat ve baharat karışımını satıyorlar. Bu sayede bir bardak mercimek, bir bardak pirinç vs. hesap yapmadan hazır çorba yerine gerçek çorba içebiliyorsunuz.

Google'dan bakınca Bizim Mutfak'ın bakliyatlı çorbaları mantığında bakliyat karışımı satış yapan alternatif online alışveriş sayfalarına denk geldim. Onlar da güzel bir alternatif olabilir. Ama ben Bizim Mutfak'ın bu çorba karışımlarına Migros vb. marketlerde kolaylıkla ulaşabildiğim için pratik geliyor.

Ben bugün Ezogelin çorbasını denedim ve çok beğendim. İki bakliyatlı çorbası daha varmış Bizim Mutfak'ın ve yarın gidip onları da alacağım. Tabi onları daha önce hiç yememiştim. Maş çorbası nasıl birşey bilmiyorum bile:) Ama denemekten zarar gelmez diye düşünüyorum, haksız mıyım? :)

Sevgiler!

0 yorum:

Yorum Gönder